דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלוקת רכוש בגירושין 

מאת    [ 13/07/2017 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2287 פעמים ]

הייתם נשואים באושר במשך שנים רבות, חשבתם שלעולם לא תצטרכו להתעסק בפירוק הבית וחלוקת הרכוש אבל משהו קרה בדרך והחלטתם לסיים את הקשר? אין ספק שתהליך גירושין הוא תהליך מורכב כאשר האתגר הגדול שעומד בפניכם הוא לסיים את זה בצורה היפה ביותר. אחד המכשולים שעומדים בדרך למטרה הוא חלקת הרכוש. חלוקת רכוש בגירושין היא בין הדברים שעלולים ליצור הכי הרבה מתחים ואי הסכמות. על אף שישנם עקרונות ברורים שמנחים את בית המשפט לענייני משפחה בכל הנוגע לחלוקת הרכוש, פעמים רבות הדברים נוטים להסתבך. מהם החוקים בנידון? מה עושים עם רכוש שנצבר לפני הנישואין ומה עם זה שנצבר במהלכם? איך ניתן לחלק באופן צודק ואיך ניתן לבצע את התהליך עם כמה שפחות חילוקי דעות ומתחים? בואו ננסה לענות על השאלות.

חלוקת רכוש שצברו בני הזוג במשותף

בבואנו לבצע חלוקת רכוש בגירושין ישנם ברוב המקרים שני סוגים של רכוש: רכוש שכל אחד מבני הזוג הגיע איתו אל הקשר ורכוש שצבר הזוג במשותף. רכוש משותף אמור להתחלק שווה בשווה בין בני הזוג, על מנת להוביל לחלוקה צודקת ככל הניתן. בין הרכוש המשותף ניתן למנות: בית, רכב, עסק, כסף, ואפילו קרנות השתלמות, פיצויי פיטורין ופנסיה. כל אלו (גם אם רק אחד מבני הזוג השיג אותם) נחשבים לרכוש משותף שאמור להתחלק שווה בשווה. החוק בתחום של חלוקת רכוש בגירושין נועד ליצור שוויון וצדק ומטרתו להוביל לכך שאף אחד מבני הזוג לא יחוש בקיפוח.

חלוקת רכוש שאינו משותף

כפי שציינו, בית המשפט לענייני משפחה עורך הבחנה ברורה בין רכוש משותף לבין רכוש שאינו משותף. ברכוש הלא משותף נכלל כל מה שכל אחד מבני הזוג צבר בטרם הנישואין, כמו גם ירושות ומתנות שהתקבלו (רק עבור אחד מבני הזוג) במהלך חיי הנישואין. כלומר אם נניח ואחד מבני הזוג קיבל ירושה במהלך הקשר, זה ייחשב כרכוש שאינו משותף ולאחר פירוק הנישואין הוא לא יתחלק שווה בשווה. כמובן שאם הדברים היו כל-כך פשוטים חייהם של המתגרשים היו קלים הרבה יותר, אולם במציאות המצב אינו כזה. ישנם חריגים לכלל הזה ובמידה ואחד מבני הזוג מצליח להוכיח "כוונת שיתוף" גם על רכוש מסוג זה, הוא יכול להיחשב כרכוש משותף שיתחלק שווה בשווה. כדי לבחון את הדברים ואת הזכויות יותר לעומק, וכדי לעשות את התהליך מהיר ויעיל יותר, מומלץ לפנות לשירותי עורך דין גירושין מקצועי ובעל ניסיון. עורך דין שכזה יהווה מעין "גורם תיווך" שיסייע לתהליך להתבצע בצורה הגונה יותר וכואבת פחות.

ומה לגבי חובות?

כאשר קשר נישואין מתפרק יש לבחון מה קורה עם חובות שקיימים ולא רק עם רכוש. במקרה של חובות שנצברו במהלך הנישואין, בדומה לרכוש, הם אמורים ליפול במשותף על שני בני הזוג. החוק נוהג בחובות בדיוק כשם שנוהג ברכוש משותף ודואג שהחלוקה תהיה שוויונית וצודקת ככל הניתן. יחד עם זאת, ישנו סעיף מיוחד שמבחין בחובות שאינם שייכים לתא המשפחתי ולכן אין סיבה שהם יתחלקו שווה בשווה. הכוונה היא לחובות שנצברו בגין הימורים, פעולות לא חוקיות, מעשים מפוקפקים ודברים בסגנון הזה. במקרה שכזה החובות יפלו על מי שגרם להן והביא לקיומם. גם במקרה זה הדברים אינם פשוטים כל-כך ויידרש סיוע מצד גורם שלישי שידאג לתיווך הגון ולהוצאת הצדק לאור. חשוב לזכור כי חלוקת רכוש בגירושין היא עניין מורכב שעלול להעיב על האופן בו יסתיים הקשר. מומלץ לבחון את כל הדרכים כדי לסיים את התהליך בצורה מהירה, יעילה וצודקת ככל הניתן. 

רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב